środa, 7 stycznia 2015

Nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną

NAUKA CZYTANIA METODĄ SYMULTANICZNO-SEKWENCYJNĄ 
Jej twórcą jest prof.Jagoda Cieszyńska 
 Nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną opiera się na:
- wynikach badań neuropsychologicznych, dotyczących powiązań intermodalnych,
budowanych podczas przetwarzania bodźców słuchowych i wzrokowych.
- badaniach neuropsychologicznych potwierdzających, iż sylaba a nie fonem jest najmniejszą
jednostką percepcyjną
- założeniu, że percepcja słuchowa ma zasadnicze znaczenie dla budowania systemu
językowego dziecka
- wiedzy na temat funkcji symultanicznych (prawopółkulowych) i sekwencyjnych
(lewopółkulowych) oraz kształtowania się struktur umożliwiających przesyłanie informacji
między półkulami mózgu (spoidło wielkie, istmus)
- powtórzeniu sekwencji rozwoju mowy dziecka (od samogłosek, sylab, przez wyrażenia
dźwiękonaśladowcze, do wyrazów i zdań)
- naśladowaniu 3 etapów nabywania systemu językowego: POWTARZANIA, ROZUMIENIA,
NAZYWANIA (samodzielnego czytania)
(www.centrummetodykrakowskiej.pl)

 Zaczynamy od samogłosek:)



























Samogłoskowe akwarium



Gramy w klasy!!!

























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz